dijous, 21 de gener del 2016

REUTILITZEM BOSSES DE PAPER?

Bon dia,
Avui us porto una original manera de donar una segona vida a les bosses de paper que ens donen quan anem a comprar. Les típiques bosses publicitàries de botigues de roba, regals, perfumeries…que tots tenim per casa.
Així que, perquè no una manera de reciclar-les que no sigui fent-les  servir per carregar coses a munt i avall fins que es trenquin.
No sé vosaltres, però entre el regals de Nadal i/o reis rebuts i fets, les compres habituals i les rebaixes*.
*Tot i que en el meu cas de compres a rebaixes res de res, bé de fet només hi he anat un dia i no em vaig comprar res…diguem-li falta d’inspiració, de ganes o simplement atabalament en veure les botigues plenes a vessar.
Doncs que amb tot plegat acumulem bosses i bosses a casa. I m’agradaria dir el contrari però l’espai de casa meva és limitat. Així que vaig decidir que algunes d’elles els volia donar una segona vida, com una mena reencarnació.

Parlem de quins materials he utilitzat?

  • Cartolina blanca i negra
  • Pegament de barra
  • Anelles d’enquadernar
  • Tisores
  • Fulls blancs (poden ser reutilitzats)

El primer que hem de fer és retallar les bosses i extreure els trossos de paper que vulguem…de fet de les bosses de paper és pot aprofitar tot fins i tot les anses. Ja ho veureu!
A partir d’aquí creativitat al màxim. Jo us presento tres projectes diferents:

El primer vaig decidir muntar-me un parell de llibretes mida A-5(m’agraden les llibretes d’aquesta mida perquè sempre les pots dur a sobre).
Amb dos trossos de cartolina ,fulls reutilitzats(impressions fallides, fulls a mig escriure, pàgines impreses per una cara…)  i unes sobres d’enquadernadors vaig muntar l’esquelet de les dues llibretes.

Un cop muntades, només calia agafar les bosses i treure els trossos que més m’agradessin per folrar les tapes.



Aquí en teniu el resultat, podrien ser les llibretes de disseny d’una col·lecció hivernal no?

El segon projecte van ser uns punts de llibre. Aquí només ens cal fer la tira de cartolina de la llargada desitjada i després enganxar-hi el tros de bossa que més ens agradi. Aquí vaig fer diferents muntatges.

Un punt de llibre combinant diferents estampats de bosses de paper .
Un altre aprofitant el tros d’ansa perquè fos un punt de llibre-bossa de comprar. Aquest m’agrada molt com ha quedat perquè em sembla molt original.
I l’últim amb una frase que vaig trobar al lateral d’una bossa i al que he donat textura més arrugada.
En el cas dels punts de llibre si voleu es poden plastificar perquè siguin més resistents i posar-los una cinta al final,  però  jo de moment els he deixat així, perquè m’agrada molt com queden. Són senzills però elegants.

El tercer projecte, encara és més senzill i ràpid que els anteriors. Es tracta de fer etiquetes per als nostres regals handmade. Utilitzant trossos sobrers de cartolina i retalls de bossa de paper… aquí s’aprofita tot.
 
Ja veieu que amb unes bosses de paper de propaganda i una mica d’imaginació podem fer de tot. Sovint per fer manualitats utilitzem que si el paper d’scrap, que si el washi tape, que si la pintura qual, que si la tela pasqual, que si la llana de no se que… 
Doncs aquesta vegada us volia ensenyar que amb coses que ens rodegen dia a dia i que sovint llencem  o no aprofitem podem aconseguir unes fantàstiques i originals manualitats low cost.


Què me’n dieu? Que us sembla la meva proposta? Us agrada? Us animeu a donar una altra vida a les bosses de paper?

10 comentaris:

  1. Ostres Mabel!!!, només falta això ara!, que ens ensenyis a reutilitzar les bosses, el meu home em fotrà fora de casa al final jajaj, queden super maques i la veritat es que no se m'habia passat pel cap!. Em sembla que no tornaré a tirar més una bossa de les rebaixes jajajaj. Un petonas maquisima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajajaja a mi em sembla que els nostres homes en llençarien moltes de les coses que aguardem jajaja! Si queden super bé i se'ls dona una altra vida...ja veuras només és qüestió d'intentar-ho! A mi ja em ronden noves idees pel cap. Una abraçada

      Elimina
  2. Ei! genial aquestes idees""" Tinc un espai pleu d'aquestes bosses i em fa llàstima llençar-les perquè mica en mica les vaig aprofitant però ara si que li faré "gasto" a l'armari. Gràcies per compartir!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així m'agrada fent lloc als armaris! ja veuràs que si et poses a donar una segona vida les bosses se t'acudiran mil coses per fer-les servir!Ja m'explicaràs els teus projectes! una abraçada

      Elimina
  3. Doncs sí que es poden fer coses! Molt bones idees, molt xulo el punt de llibre-bossa. Jo no acostumo a fer res, simplement les reutilitzo per reciclar els papers i quan estan plenes les llenço... però ho tindré en compte, m'ha agradat la idea de les etiquetes pels regals. Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si jo tampoc en feia res, però un dia vaig pensar que era una llàstima llençar algunes bosses que tenien estampats tan bonics... i després ja veus... i ja em ronden idees noves pel cap! una abraçada

      Elimina
  4. Es que tot pot tenir una segona vida! És guai reciclar^^

    ResponElimina
  5. Que original i bona idea!!!
    M'encanten els punts de llibres, en tinc una col.lecció enomre i d'aquests no n'havia fet mai, o hauré de provar :-)
    Petonets i feliç setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Apa doncs a ampliar la col·lecció s'ha dit! pensa que amb la de bosses que recollim en pots fer un bon munt de punts de llibre. Una abraçada

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT