dilluns, 23 de maig del 2016

Receptes amb molt de gust: CRUMBLE DE POMA

Bon dia,
Comencem setmana i  ho fem amb una nova recepta!  Avui us porto una recepta  dolça, lleugera i sana. La recepta d’avui són uns postres, dolç per esmorzar o berenar típic d’Anglaterra.  És una recepta que combina la tendresa de la fruita cuita al forn amb el cruixent de la farina, el sucre i la mantega.
Es diu que aquesta recepta és va inventar durant la segona guerra mundial, com a conseqüència de la falta d’alguns aliments bàsics com la farina, el sucre o els ous… la idea va sorgir d’intentar elaborar un pastís però tot utilitzant el mínim d’ ingredients racionats possibles.
A mi aquest tipus de dolços m’encanten perquè  després d’un bon dinar, no m’agraden massa les postres embafoses. Penso que venen més de gust receptes lleugeres i de fàcil pair. A més a més si són ràpides i senzilles de fer PERFECTE!

La recepta d’avui: CRUMBLE DE POMA
Som-hi !preneu nota dels ingredients:

En primer lloc prepararem les pomes. Les pelem i les tallem a daus la mida al vostre gust.Comencem la recepta!
 N Jo us recomano que no  siguin ni massa petits perquè no es torrin massa, ni molt grans perquè no quedi la poma massa  dura.
*En el meu cas només en vaig utilitzar dues, però si heu de fer la recepta per a més comensals, només cal que compteu una poma per persona.
Un cop tenim les pomes a punt les saltegem en una paella a foc mig amb un polsim de canyella. Si voleu podeu posar una mica de mantega, però si la vostra paella es prou antiadherent no cal.
Penseu que la poma no ha de quedar cuita! Només la saltejarem durant uns 3 -4 minuts perquè quedi més tova.

Ara col·loquem la poma dins una safata de forn. I la deixem preparada per afegir-hi el crumble. En el meu cas m’agrada utilitzar una safata de vidre perquè així puc veure el punt de cocció mentre és el forn.
Per  preparar el crumble barregem  amb les mans dins un bol: la farina, el sucre i la mantega (freda de la nevera).
El tema de la mantega freda és molt important perquè és el que ens ajudarà a crear els grumolls que desitgem. NO VOLEM UNA MASSA HOMOGÈNIA!


Un cop tinguem la barreja a punt la posem sobre la poma i de cap al forn a 160º entre 35 i 40 minuts, foc dalt i baix. Si us agrada podem tornar a posar canyella a sobre (a mi m'encanta així que en vaig tornar a posar!)
El tema del forn ja l’hem comentat en varies ocasions, cada forn és diferent així que aneu mirant la cocció del vostre crumble un  cop la cap de dalt té un color daurat suau ja ho tenim cuit!

I aquí el teniu el  nostre CRUMBLE DE POMA. Com bé sabeu m’encanta  ensenyar-vos i compartir amb vosaltres receptes fàcils, ràpides ,senzilles, bones i  sanes. Aquesta és d’aquelles receptes perilloses, perquè si la proveu de fer segur que repetireu... us aviso!
Espero que us animeu a provar-ho! I em digueu què tal!

Ara recordeu nova recepta el dilluns 6 de juny! 

8 comentaris:

  1. Ohhh Mabel!, aixo ha d'estar bonísim!!!, mare meva crec que no podría viure a casa teva perque m'hauria de passar tot el dia al gimnàs amb la de coses bones que has de fer!!!. Jajaja, un petonàs maca!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Està bonississim! Jajaja bé viure no però uns dies de vacances segur que els disfrutaries! Entre setmana a dinar la vida és en plan tupper però els caps de setmana i els vespres ens ho treballem més! sóc un cul inquiet!una abraçada

      Elimina
  2. Es d'aquestes receptes que sempre he tingut ganes de provar i no m'atraveixo per què la poma al fonr no la soporto...però em dona a mi que amb sucre i mantequilla m'encantarà! jiji!
    M'encanta com expliques la recepta, així que d'aquesta setmana no passa!
    Un petonàs!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure el gust de la poma és nota força però la textura és diferent! a mi la poma al forn sencera no m'acaba de fer el pes, però el crumble el trobo espectacular! Si ho proves ja m'ho diras! una abraçada

      Elimina
  3. Mmmmmm boníssim!!! La tarta tatin m'encanta, i segur que aquesta també m'agradaria molt! Gràcies!

    ResponElimina
  4. MMmmm canyella i poma.... m'encanta però em feia una mica de por aquesta recepta... tot i que de la manera que ens l'expliques tu, la provo segur!! Quina cuinera que tenim aquí!!!!
    Ptó,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Et feia por? i això? ja veus que és ben senzilla segur que si la proves et resultarà un plaer fer-la, perquè és d'allò més pràctica! Una abraçada

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT